Text


Friday, October 31, 2008

Salam.. Maafkan aku semua

Salam alaik..Hrmmm.. Mesti yang pernah buka blog ni tertanya-tanya.. Kemana menghilangnya Post2 yang lepas..Hehehehee.. ada makna semua tu.. Rahsia dalam rahsia.. Sebenarnya,telah kutemui jawapannya..amatlah ringkas, dan aku pun dah tahu akan akibatnya, sangatlah jelas.

Cuma peringatan kepada semua.. ingat lah pesanan ini..Jangan cuba untuk faham sesebuah perkara dengan tafsiran akal sendiri, jangan cuba untuk mengkaji sesuatu tafsiran sendiri, jangan cuba untuk mengkaji buku-buku atau bahan keagamaan sendiri!! Sebaliknya eloklah bertalaqi dan berguru.Ingat kerana jika kita x berguru, maka syaitan lah yang akan mengambil peluang untuk merosakan AKIDAH!!Ingat AKIDAH(benda yg x boleh buat main2).. So Carilah guru2 yang mursyid di pondok2 atau masjid2 dan pastikan,guru tersebut betul2 mahir.

Ingat, syaitan berusaha untuk menyesatkan kita dengan apa cara sekalipun.Dengan apa cara sekalipun!!itu janji dia dengan ALLAH SWT.

Kebanyakan orang yang jadi sewel@'gila iseng'(maaf kalau kasar) sbb depa nk paham ilmu sorang2.. So, mintalah petunjuk dari ALLAH, selamilah makna "Tunjukkilah kami ke jalan yang benar"(surah Al-Fatihah.. Walaupun kita betul2 rasa cinta sgt2 pada ALLAH,ingat,itulah doanya, dan cara terbaik carilah guru..GURU YG BETUL-BETUL MURSYID DAN BOLEH DIPERCAYAI!!

p/s: jangan cuba searh benda pelik-pelik yang tak termasuk dek akal yang belum mampu menerima..

No comments: