Text


Friday, October 17, 2008

Erm bila la aku nk berubah ni??

Hah skali lagi aku menulis pagi ni.. mesti pembaca boring baca tulisan kat blog ni.

Tapi apakan daya, entahlah kenapa aku rasakan seolah-olah nak je menekan-nekat butang keyboard ni. Bila direnung balik dalam diri ni. Aku sering terfikir, bila la aku nak berubah jadi budak yang betul-betul baik? terkadang bila tengok abang-abang kat UM terdetik jugak nk jadi mcm depa. Tengok Abg Izzat Amin yang penuh ilmu di dada pun, tringin gak nak jadi mcm dia, bila tengok sahabat-sahabat kat Rong Chenak pun, terdetik gak nak jadi baik macam depa. Tengok balik kawan2 kat blog pun, tringin nak jadi mcm depa, semangat yang tak pernah putus-putus untuk menegakkan syiar agama Islam. Tengok semangat jihad diaorang,semangat usrah diaorang dan macam-macam lagi. Namun tu la aku yang sebenarnya, suka tengok orang lain, impian tinggi melangit, tapi usaha nak terbang tinggi tak ada. sapa yang aku nk salahkan kalau bukan diri aku sendiri? huhuhu...

Dulu, bila masuk metc ni, selalu pasang azam nk jadi budak baik. tapi bila tiba je masa, ntah la kenapa, tetiba mcm silap tekan suiz je, jumpa orang ni pegi kacau, jumpa orang tu pegi kacau..hehehe.. biasanya Hisyamuddin,cuki,syukri,meri & byk lagi yang selalu aku kacau. Ntahla mengapa, mungkin aku suka tengok depa melenting.hehehe.Dulu, waktu minggu pertama masuk metc, perangai berbeza betul, mungkin aura IN-PAL masih segar lagi. mula-mula masuk,just tegur orang sekampung je, pastu tegur orang serumah,then senegeri, pastu bila kenal, terus jadi lain. mulalah meracau ganggu orang tu, ganggu orang ni.

Tapi, sebenarnya, time tu bukan apa, ye la kan perubahan suasana. dulu kat kampung, pastu pergi rong chenak(nama lain bagi IN-PAL), then bila masuk sini terus bertukar keadaan.culture shock la katakan,Time dulu best, bila buat salah je ada orang tegur, bila prangai dah lebih limit je, ada orang nasihat,last-last, jadi malu nk meracau sana-sini.Sekarangg,hehehe, dah takde yang tegur(parah sikit ni),tapi ALLHAMDULLILLAH, x sampai tahap yang mengancam jiwa dan raga lagi,hehehee.(nauzubillah). Mujurlah skang ALLAH SWT bg pluang untuk buat sesuatu yang diredhaiNYA. mudah-mudahan berjalan lancar. mudah-mudahan usrah yang dibina di metc ni berjalan lancar. Semoga talian ukhuwwah yang berteraskan Islam bersama rakan-rakanku yang lain yang dibina di metc ni dapat diikat dengan erat-erat, mudah-mudahan nanti depa bleh tegur aku kalau buat salah.Aku rileks je, bila ada yang tegur secara serius,aku terima secara serius, bila tegur main-main, aku terima main-main la. hehehehee.. tapi x penah yang tegur aku secara serius kat sini, nape ek? mungkin aku ni terkategori dalam golongan kanak-kanak hyperaktive kot?kikikikikii..

Ok la, sebelum aku lebihkan fasa kemengarutan aku ni,baik aku berhenti menulis. Nanti makin ramai yang sakit mata baca tulisan yang tak berilmiah ni.Salam mengarut dari aku yang terkadang mengarut, terkadang serius, terkadang pendiam, terkadang un'sangka'reble dan terkadang lagi lah.

Ma' a taufiq wan najah, InsyaALLAH

No comments: