Text


Saturday, June 25, 2011

memori dulu

"pakcik norkulis rasidin,seorang insan yang berjiwa besar'


melihat live streaming dari mekah dan madinah. tiba tiba terkenang memori dahulu. terkenang budi dan jasa yg begitu besar sekali dari seorang pakcik yang seperti seorang ayah yang banyak berjasa pada diri. mudah2han dia dan keluarga sentiasa dalam lingkungan rahmat Ilahi. hanya ALLAH SWT yang mampu membalas segala jasa dan budi yang telah pakcik curahkan selama ini.

teringat ketika tinggal bersamanya dahulu,melihat wajahnya,mendengar tausiyah daripadanya mengingatkan aku pada sang pencipta,ALLAH SWT,mengenangkan aku pada sang pembawa rahmat sekelian alam,RASULULLAH SAW. melihat kebaikan yang ada padanya membuatkan aku berfikir sejenak, "Ya ALLAH,Sekiranya inilah tahap kebaikan hambaMu,tidak dapat aku bayangkan betapa MAHA BESARNYA kebaikan dari Mu yang memberikan kebaikan kepada seluruh makhluk-makhlukMu", "Ya RASULULLAH,sekiranya inilah kebaikan yang ada pada umat mu,tidak dapat aku bayangkan kebaikan yang ada pada dirimu Ya Rasul kerana ku tahu nisbah kemuliaanmu Ya Rasulullah adalah berpuluh kali ganda dari umat-umatmu".(pernah ku dengar dahulu,sekiranya dicampur kebaikan sepuluh org manusia.terbaik,masih tak mampu menandingi kebaikan Rasulullah SAW).

Setiap kali berada dirumahnya dan mendengar nasihat daripadanya disamping berdiskusi kitab dengannya menambahkan rasa kecintaanku dan kerinduanku pada ALLAH SWT,menambahkan keinginanku untuk bersama RASULULLAH SAW untuk mendapatkan syafaat dari Baginda. masih terkenang aku akan sifat sang pakcik yang selalu merendahkan diri dengan ilmu yang dimilikinya serta sifat kasih sayangnya pada setiap saudara semuslimnya telah membuka mata dan hatiku untuk terus menjadi dan cuba mencontohi keperibadi mulia sang Nabi,Muhammad SAW kerana ku tahu,kebaikan yang ada pada pakcik yang kukenal itu adalah secebis daripada kebaikan yang ada pada Nabi Muhammad SAW,Lantas aku berfikir "kalau lah ini hanya umat Baginda,alangkah hebat lagi Baginda RASULULLAH SAW" & lantas memautkan rinduku pada sang kekasih ALLAH,ya Rasulullah SAW.

Kini,ditakdirkan kami berjauhan,namun kenangan dan perkongsian ilmu selama aku berada di teratak bermakna 'no 41,jalan cecawi' tidak akan aku lupakan. semoga ALLAH SWT melindungi kami muslimin dan muslimat dan semoga Baginda RASULULLAH SAW mensyafaati sekalian dari kami. Alhamdulillah,syukur ku padaMu ya Allah atas segala takdir yang ENGKAU ciptakan.--->"perkara yang indah dalam hidup adalah takdir,kerana yang mencipta takdir dan yang mencipta diri kita adalah Yang sama, yakni ALLAH SWT yang salah satu sifatnya Maha Bijaksana & Maha Menyayangi."

=>Thank you Allah,thank you Ya Rasulullah. please guide all of us!!!
Published with Blogger-droid v1.6.9

No comments: