Text


Sunday, July 11, 2010

.:Tittle:.

Eh, tertukar lagi title blog ni? erm, biasalah, dalam dunia ni,semua benda boleh berubah. sedangkan Rasulullah sendiri pun menganjurkan kita supaya berhijrah (baca:dari yg buruk kpd yg baik)...Kalau kita tgk kat sekeliling pun,byk yg ALLAH nk tunjukkan pada kita sbg hikmah kepada kita sbg makhluk,hikmah yang membezakan kita dgn Pencipta itu sendiri yg hakikatnya siapalah kita untuk dibanding-bandingkan dgn ALLAH SWT(baca:time blaja dulu,salah satu perkara yg kita perlu pgg betul2,ALLAH SWT x leh dibanding2kan dgn makhluk,sbb ALLAH SWT tu mmg berbeza dgn makhluk-Mukhalafatuhullilhawadith),yg sbg makhluk,kita perlunya berusaha dan usaha itulah medium utk kita mengenaliNYa sekaligus mengubah diri kita dari keadaan yg teruk kpd keadaan yg baik...ah,masuk bab pengajian Akidah plak ni...

(Tengok,ulat pun bertukar dari rupa yg hodoh kepada yg lebih baik,kita manusia? takkan xnak berubah kpd yg lebih baik kot?)

Tapi takpa2,sambil2 menulis tu,kena pening2kan sikit pembaca nih,baru diorang smangat sikit nk top up ilmu tu,kalau x senyap ja. lagipun Imam Hassan Al-Banna pun ada bg nasihat,jgn jadi air yg statik(baca:air yg statik lama kelamaannya akan jadi rosak kerana kestatikannya)...sama lah mcm kita,jgn duk maintain ja tahap ilmu didada tu,nanti karat,tak pun jem gitu ja..ohohohh,so apa lagi? gi la blaja nuh...(baca:bulan 9 @ 10 ni,geng METC & sewaktu dgnnya adakan konvoi ke Pondok Baitul Qurra' kt Melaka,kalau sapa2 nk join,bleh la,dialu-alukan, mati eksiden pun takpa,dgn syarat betul2 nk cari Ilmu Ikhlas kerana ALLAH,bleh la peluang nk Syahid di jalan ALLAH..hehehee)

ops,masuk mula2 nk taip pasal ubah title blog,alih2 dah masuk kesitu plak... takpa2,paling2 koman pun,ada jgak input2 utk menginsafkan diri aku & kpd sesapa yg baca blog ni(baca:ade ke org baca blog ni? hehehee)...

ha baru masuk tajuk,yg kat atas tadi tu,kira mcm pendahuluan la,ada thesis statement,Suportive statement & etc(baca:Intro pun dah berperenggan-renggang dah?)...citernya gini, dulu kalau sapa2 yg dah penah masuk blog ni,blog ni dulu 'tittle'nya محمد.:Pemburu Cinta Ilahi:.الله,tapi ntah kenapa ntah,aku jadi tertukar plak ke محمد.:Dunia Pemikiranku:.الله... alih2 bila rasa mcm x ngam ja,aku rasa mcm nk tukar plak nama blog ni,asalnya aku mmg suka kt title pertama,tapi ntah la,tetiba tertukar tjuk(baca:ALLAH lebih mengetahui)... jadi aku nk tukar la ke tittle lama,tapi biarlah,kita kena sentiasa berubah,tapi the main point is, berubah tu mestilah kerana ALLAH...

So, 'In conclusion'nya,aku pun secara automatiknya menamakan balik blog ni dgn nama yg unik sikit which is--->محمد.:PCI:.الله, kalau sapa2 nk tahu,PCI tu adalah shortform Pemburu Cinta Ilahi, dah2...pasni jgn nk tanya2 apa PCI tu... hehehe... apa2 pun,doa2kan,semoga aku,mak ayah aku,semua ustaz2 & guru2 aku,famili aku,sedara mara aku,sahabat2 aku dan sume skali,mudah-mudahan sentiasa dlm Rahmat & petunjuk ALLAH SWT,aminn...

*dah,dah...jgn duk baca jah...berubah,berubah nuhhhh...~~~kali ni byk taip '(baca:........)'..hehee,aku pun x tahu kenapa....Allah knows the best!!!

No comments: