Text


Sunday, December 21, 2008

Virus FUTUR!!

Ya Allah, what happen to me?? I don't know, terasa seolah-olah virus yang paling aku geruni selama ini semakin lama semakin dekat menghampiri,semakin kuat menguasai diri.. FUTUR

Aku rasakan, seolah-olah semua benteng pertahanan pertama, kedua & seterusnya seakan-akan tidak mampu menanggung asakan demi asakan yang semakin kuat dari virus futur ni.. Ya ALLAH, kini aku sedar, siapalah diriku.. Ya, jika dulu, antibodi2 pertahanan untuk menentang ancaman virus futur ini kuat, tapi sekarang,aku rasakan seolah2,'antibodiku' telah tidak terdaya dan semakin lemah..Entah mengapa,aku rasakan seolah2 mereka telah jauh pergi meninggalkan diriku..aku sendiri tidak tahu mengapa.. wahai diri, aku tahu dan mengerti, engkau perlukan barisan pertahanan yang kuat untuk melawan serangan virus futur yang aku alami sekarang ini.. namun,siapalah aku?


Wahai 'antibodi'2 yang dulu pernah membantu dalam menguatkan sistem pertahanan dalam diriku, aku perlukan kekuatan dan semangat dari kalian semua untuk membantu aku melawan virus futur yang kian mengganas dalam diriku ini. kini,aku semakin takut,semakin gusar, ya setiap langkah dan tindakkanku nyata telah menampakkan simptom2 dan kesan dari kefuturan ni.. Ya ALLAH, Aku merayu dan terus merayu dariMu Ya ALLAH!!! berilah kekuatan kepadaku walaupun tiada lagi 'antibodi' yang sudi mempertahankan dan melawan virus futur dalam diriku ini..

Namun,dalam kegelisahan ni, aku mencuba mencari apa yang tersirat di sebalik serangan virus ini.. Ya, aku sering mencuba untuk mencari yang tersirat di atas apa yg berlaku, namun, diriku masih lemah..Namun, aku sedar yang Rabbku masih menyayangi diri ini. Menyayangi diri ini dengan membuatkan aku sedar dari lamunan. Bantulah hambaMu ini dalam meniti titian liku kehidupan... wahai virus, pergilah engkau dari sisiku, jauhlah engkau dari diriku wahai FUTUR.. Sungguh,aku tahu, engkaulah cubaan yang mencuba untuk menjauhkan diriku dari pencarian Cinta Yang Hakiki dari Yang Maha Pencipta..

NYAHKAU dari sini wahai FUTUR yang cuba untuk merosakkan titian perjalananku in!!! Ya ALLAH, pimpinlah HAMBAMU ini... Istiqomahkanlah aku dalam perjuangan ini!!!

No comments: