Text


Thursday, June 4, 2009

Exam...

after being a long time....
finally i force my finger to type somethings to this blog...

adeih, letih,penat,runsing dan segala-galanya bermain di kepala bila sebut ttg exam... study maut,sengkang mata dan byk lagi...huhuu terlalu byk pengorbanan dilakukan semata-mata untuk pas exam.... bila time nk jawab soalan exam,subhanallah, rasa sejuk habis satu badan,terangkat kerusi di saat2 membaca soalan ujian, kekiri salah,kekanan salah, mau-maunya nk je pas jawab semua soalan,ahhh, rela kuredah lautan api utk pas exam ni.... huhuuu....

azab,azab dan sememangnya azab bila fikir tentang exam ni, apatah lagi kalau exam tu merupakan exam yg penting dan terlalu susah khususnya bagi yg malas belajar, namun itulah realitinya.... dalam kekalutan,dalam ke'struggle'lan itu, tetiba saya terfikir, masyaALLAH jika begini azabnya untuk menjawab soalan-soalan exam yang terpaksa aku tempuh di dunia terasa sudah terlalu memenatkan,sgt perit... agaknya bagaimanakan keadaan ketika menjawab soalan dari munkar dan nakir kelak??? sudah cukupkah usaha aku untuk menjawab soalan demi soalan kelak, yg akan menentukan pengakhiran aku ditempatkan???


think for it....

huhuuuu......

p/s:semuanya indah jika segala2nya yg kita lakukan hanya kerana ALLAH... Usaha+Ikhtiar+Tawakkal......

1 comment:

ibnu Bahari said...

Salam ziarah
Lamanya x kuar posting,tba2 ada plak..rasa nak baca lg je kalo bleh..huhu
akhi ingatlah,sesungguhnya exam2 yang kita perlu lalui ni juga sebahagian dr liku2 jalan kita menuju ke exam di akhirat kelak..sbb dlm situasi kita skrg,mmg kita kena ambik dan pas jugak exam tu...hehe :)