Text


Saturday, March 21, 2009

Nostalgia

huhuuhuuu...

Terkenang memori lama2 dulu... berbeza betul aku dulu dgn skang...
time ting 5 dulu, pantang tengok kalendar, tgk je jadi cuak,tgk je jadi cuak... tapi skang, kalendar dah x bawa apa2 makna dah kt aku... mana xnya, aku sendiri pun x tahu when is the time for the next exam...tahu2 je,minggu depan, tahu2 je bulan depan... kalau gitu ok lagi... ada lak tyme2 nya... bila dah baik punya preparation, tetiba lak postpone...wawawawa... ni esok ada exam, ntahla aku nk jawab apa... tahu2 je, next month exam(time 1st time dpt tahu remedial exam for module 11). time tu,dah jadi mcm hamster dalam sangkar dah, x tahu nk buat apa, balik2 main roda, balik2 pusing roda. Almaklumlah,dah lama tinggal subjek tu,for almost one year... dahla 5 module. satu modul lak setebal yang aku sendiri pun x tahu berapa ukurannya... mana xnya, aku dulu,time ting 5, selalu buat preparation utk spm. malah seingat aku,tidur cuma 3 jam sehari(mantap time tu)... maklumlah,dulu lain,skarang lain. dulu xdak roll call2 ni,skang dah advance sikit, ada roll call,setiap malam lak tu... yang sedihnya,aku lak ditaklifkan jadi skuad leader(hehehee,ada byk kelebihan ni)... tapi bukan ni yang aku nk bangkitkan kat sini.

adeih... tapi kan, bila fikir2 balik... ada makna semuanya ni, ada sebabnya kenapa tuhan takdirkan begini pada aku, sbb aku tahu,ada sesuatu yg Dia nk tunjukkan dan itu termasukdalam rahsiaNya yg aku sendiri pun x tahu... but, tadi adalah aku terjumpa sedikit sebanyakyg mungkin jawapan terhadap apa yg berlaku... dan klu nya. "kembalilah kepada tuhanMu"(kembali kt sini bkn makna mati lagi, tapi kembali kt sini maknanya bergantunglah pada ALLAH SWT...but at last but not least,aku akn mati juga,tapi tak tahu bila,dan harapnya,biarlah dalam husnul khatimah...aku rindukan syahid(^^,)/ )


after this...aku kena kembali jadi diri aku yg positif time ting 5 dulu...rindu sgt2 time tu...huhuhuuu...

No comments: